O szkole
W planie dydaktycznym szkoły formułowane są cele i stawiane zadania – do pracy z grupą dzieci zdolnych, jak również z grupą dyspanserów i posiadających deficyty rozwojowe. Uczniowie ambitni, pracowici, zdolni samorealizują się na zajęciach kół przedmiotowych i zainteresowań. Pracują jako redaktorzy gazetki szkolnej. Uczestniczą w konkursach przedmiotowych, festiwalach muzycznych, zawodach sportowych osiągając raz większe, raz mniejsze sukcesy.
Stawiamy na indywidualizację w procesie kształcenia, wdrażanie uczniów do samokształcenia, popularyzację zajęć pozalekcyjnych, zaspokajanie potrzeb uczniów w dziedzinie organizowania ich czasu wolnego.
W procesie wychowania ważne są wszystkie aspekty rozwoju dziecka, a więc fizyczny, intelektualny, emocjonalny i społeczny. Tak więc ukierunkowujemy działania na wszechstronny rozwój dziecka, uwzględniając jego możliwości.
Głównymi zadaniami wychowawczymi postawionymi przez szkołę są:
- eliminacja zjawisk patologii społecznej oraz agresji,
- promocja zdrowia i zdrowego stylu życia,
- trening asertywności,
- wychowanie w duchu tworzenia wartości pozytywnych,
- regionalizm (dziedzictwo kulturowe),
- samorządność.
Wszystkie działania wychowawcze wzmocnione są wspólną organizacją życia wewnątrzszkolnego zgodnie z harmonogramem imprez klasowych i szkolnych.
Zawsze przy różnego rodzaju uroczystościach szkolnych prezentowane są osiągnięcia i sukcesy naszych uczniów. Przy okazji promujemy uczniowskie elity.
Zajęcia socjoteraupetyczne
Są to zajęcia mające na celu pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów, wspieranie ich rozwoju oraz poprawę kontaktów z rodzicami.
Uczestnicy zdobywają umiejętność nazywania uczuć, wyrażania emocji, rozwijają empatię, a także poznają różne sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
Na zajęciach realizowane są następujące bloki tematyczne:
- Poznajemy się wzajemnie
- Zdrowie psychiczne
- Życie w rodzinie
- Bezpieczeństwo w życiu codziennym
- Promocja zdrowia
- Higiena osobista i otoczenia
- Ruch w życiu człowieka
- Życie bez nałogu
|